Grupa Carlsberg ogłosiła nowe cele zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO”, które stanowią ambitne odniesienie dla branży. Zakładają one, że do 2030 r. Grupa zminimalizuje emisję dwutlenku węgla do zera, obniży o połowę zużycie wody w browarach, zredukuje do zera liczbę wypadków we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie oraz zapewni konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw. Etap pośredni do 2022 roku zakłada wykorzystywanie energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie ze źródeł odnawialnych.
Nowe cele są odpowiedzią na konieczność ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko i potrzebę edukacji konsumentów w zakresie odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Priorytety „Together Towards ZERO” są częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg.
Cele „Together Towards ZERO” zostały opracowane we współpracy ze uznanymi ekspertami m.in. z Carbon Trust oraz WWF. Są one również spójne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, jak i ustaleniami po konferencji klimatycznej w Paryżu.
Założenia i cele „Together Toward ZERO”
ZERO emisji dwutlenku węgla
ZERO marnowania wody
ZERO nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu
ZERO wypadków
Cele określone w „Together Towards ZERO” wynikają misji Grupy Carlsberg - warzymy dla lepszego dziś i jutra. Grupa będzie nadal pracować wspólnie ze światowymi ekspertami, aby móc zrealizować wyznaczone, ambitne na tle branży cele. Ponadto, bazując na naukowym zapleczu laboratorium Carlsberg, które działa od 140 lat, Grupa planuje zaprosić do współpracy młodych naukowców, którzy zajmą się kwestiami ograniczenia emisji CO2, ochrony zasobów wodnych i zrównoważonego procesu warzenia piwa.
Cees’t Hart, prezes zarządu Grupy Carlsberg:
„Światowe wyzwania, takie jak zmiany klimatyczne czy niedostateczne zasoby wody, wymagają zdecydowanego wspólnego działania. Dzięki celom „Together Towards ZERO” w ramach naszej strategii SAIL’22, ustanawiamy w branży nowe standardy dla zrównoważonego rozwoju, opartego na wspólnocie działania i zdobyczach nauki.”
„Together Towards ZERO” to bardzo ambitne cele. Jestem pewien, że ich osiągnięcie poprawi naszą wydajność, zmniejszymy ryzyko i pozwoli na stworzenie bardziej elastycznego modelu biznesowego, który będzie służył zarówno środowisku, jak i społecznościom lokalnym, w których funkcjonujemy.”
Wyznaczenie tak ambitnych celów było możliwe dzięki współpracy z kluczowymi globalnymi organizacjami jak Carbon Trust oraz WWF International, które przeprowadziły wnikliwe analizy działalności Grupy.
- Samo stawanie się lepszym już dziś nie wystarcza. Ambicje Carlsberg dot. zmniejszenia emisji dwutlenku węgla sięgają dalej niż wskazania naukowców, mówiące o utrzymaniu globalnego ocieplenia na poziomie 2 stopni Celsjusza. Carlsberg przejął rolę lidera w kilku najważniejszych kwestiach środowiskowych, jakie stoją obecnie przed światem. A to dzięki ambitnej, długoterminowej strategii biznesowej, która skupia się na zapewnieniu zrównoważonej przyszłości - komentuje cele Grupy Carlsberg Tom Delay, dyrektor generalny Carbon Trust.
- Wraz z Grupą Carlsberg wspólnie przeanalizowaliśmy ryzyka związane z brakiem wody na obszarach, na których działa firma i z aktualną strategią dotyczącą wody. Cieszymy się, że Carlsberg wyznacza innym firmom ambitny kierunek. Potwierdzono, że odpowiedzialne zarzadzanie zasobami wody wymaga znaczących innowacji technologicznych w browarach i współpracy z innymi zainteresowanymi, którzy działają w rejonach borykających się z problemami niewystarczających zasobów wody. Wszystko po to, by zapewnić długotrwałą jej dostępność ludziom, planecie, a także przedsiębiorstwom - powiedział Jochem Verberne, dyrektor ds. partnerstwa globalnego WWF International.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)