Menu

Trzeci sezon kampanii "Weź mnie w obroty" 

Carlsberg Polska kontynuuje ekologiczną edukację konsumentów i zachęca do oddawania do sklepów szklanych butelek zwrotnych w ramach akcji „Weź mnie w obroty”. W czerwcu ruszył nowy sezon kampanii.

Szklana butelka zwrotna, a w Polsce krąży ich ponad 400 milionów, to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych od lat w branży piwnej. Każda butelka zwrotna może zostać z powodzeniem użyta przynajmniej dwadzieścia razy. Niestety, obecnie w Polsce butelka odbywa drogę między konsumentem a browarem jedynie 8–12 razy. Zwracanie butelek szklanych do sklepów jest EKO – to przejaw odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego. Dlaczego? Ponieważ zwiększając rotację szklanej butelki oszczędzamy zasoby naturalne wykorzystywane do jej produkcji. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że powstanie jednej tony szkła wymaga zużycia 800 kg piasku, 280 kg wapnia, 230 kg sody, 30 kg barwników oraz ogromnych ilości energii elektrycznej, a także około 10m3 ścieków. Ponadto, gdyby zaprzestać używania szklanej butelki zwrotnej i zastąpić ją innymi opakowaniami, w ciągu roku powstałoby ponad 600 tysięcy ton dodatkowych odpadów przemysłowych.


EKO nawyki

Zwracanie szklanych butelek do sklepów jest wciąż wyzwaniem
i pozostawia obszar do edukacji konsumentów oraz wymaga zrozumienia ze strony sklepów. „Tylko 14 procent konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce wykorzystywane do produkcji opakowań zwrotnych, a 6 procent w ogóle zwraca uwagę na opakowanie . Istotną kwestią jest także uwrażliwiania detalistów, aby przyjmowali butelki bez paragonów, jeśli nie są zwracane w ilościach hurtowych.” – powiedziała Izabela Wejcht, CSR & PR Manager Carlsberg Polska. „Wielokrotne używanie opakowań jest znakomitym sposobem na ochronę środowiska. Stąd bardzo ważne jest promowanie odpowiedzialnych postaw konsumentów i zachęcanie sklepów do przyjmowania butelek zwrotnych. Dlatego Fundacja Nasza Ziemia jest partnerem kolejnej edycji kampanii „Weź mnie w obroty” i razem z Carlsberg Polska zachęca do właściwego postępowania z butelkami zwrotnymi na piwo. Widzimy, że kampania przynosi dobre efekty – wzrasta liczba osób, które chcą oddawać butelki zwrotne, a podobne działania zaczynają podejmować także inni producenci piwa.” – podkreślił Sławomir Brzózek, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia, partnera merytorycznego kampanii.


Edukacja w Internecie

Kampania edukacyjna „Weź mnie w obroty” jest realizowana głównie poprzez komunikację z konsumentami w Internecie. W ramach kampanii istnieje fan page www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty i strona internetowa www.wezmniewobroty.pl, na której można znaleźć pogłębione informacje i fakty ekologiczne oraz lżejszą formę edukacji w postaci żartobliwych komiksówz butelką zwrotną w roli głównej. Za obsługę fan page’a „Weź mnie w obroty” w 2016 roku odpowiada agencja Grandes Kochonos Digital. Działania PR są prowadzone przez dział komunikacji Carlsberg Polska.

 

 

Kontakt dla mediów

Więcej informacji

Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)

Agata Koppa

Tel +48 601 564 575 Email [email protected]