Rusza kolejna edycja „Trzeźwo Myślę” - programu prowadzonego od ośmiu lat przez Carlsberg Polska. Od początku jego celem jest konsekwentna edukacja i promocja odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. „Trzeźwe myślenie” rozumiemy jako rozsądne, zrównoważone i świadome podejście do życia, w tym również do spożywania alkoholu.
Akcja „Trzeźwo Myślę” została zapoczątkowana przez Carlsberg Polska w 2017 roku, w ramach jednego z filarów strategii zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO and BEYOND”: ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Skupia się ona na edukacji związanej z odpowiedzialnym spożywaniem alkoholu oraz propagowaniu świadomych decyzji konsumentów.
Każda kolejna odsłona tej kampanii dotyka różnych aspektów odpowiedzialności. W tym roku szczególny nacisk kładziemy na bezpieczne poruszanie się po drodze. Współpracujemy w tym obszarze z Partnerstwem dla Bezpieczeństwa Drogowego, który jest naszym partnerem merytorycznym.
- Zależy nam na odpowiedzialnym korzystaniu z naszych produktów, dlatego uruchomiliśmy kampanię cyfrową i outdoorową, promującą bezpieczne postawy na drodze. Kampania obejmuje zarówno duże portale internetowe, jak i przestrzeń miejską w miastach takich jak Gdynia, Katowice, Łódź, Poznań, Szczecin i Wrocław. Oferując piwa bezalkoholowe, dajemy konsumentom alternatywę, co podkreśla naszą troskę o odpowiedzialne spożywanie alkoholu – wyjaśnia Zuzanna Kugiel, Senior Marketing Specialist marki Carlsberg.
- Zasady trzeźwego myślenia zaczęliśmy od siebie. Po zamontowaniu alkostopów we wszystkich samochodach służbowych, wprowadziliśmy kontrole trzeźwości kierowców wjeżdżających na teren naszych browarów. Badaniem objęci są wszyscy bez wyjątków czyli także pracownicy dostawców usług logistyczno-transportowych, z którymi współpracujemy. Od początku roku do września przeprowadziliśmy ponad 40 tysięcy kontroli kierowców TIR, które wykazały 32 przypadki nietrzeźwości. Wszystkie te incydenty zgłosiliśmy odpowiednim służbom, co pozwoliło zapobiec potencjalnym tragediom na drodze – mówi Teresa Aldea, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska.
Więcej informacji o „Trzeźwo Myślę” znajduje się na stronie:
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)