20 maja w Światowy Dzień Pszczół pracownicy Browaru Kasztelan razem z rodzinami zbudowali domki dla zapylaczy i posadzili ponad 400 roślin miododajnych w sierpeckim skansenie.
Nie ma lepszego momentu niż Światowy Dzień Pszczół, aby podkreślić kluczową rolę tych owadów w ekosystemie, a także przypomnieć jak o nie dbać i jak zwiększać ich populację. W sobotę pracownicy Browaru Kasztelan i Carlsberg Polska wraz z rodzinami, wspólnie z marką Somersby działali na rzecz pszczół. Wszystko działo się lokalnie na terenie Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.
– Bez pszczół czeka nas katastrofa żywnościowa. Wszyscy powinniśmy dbać o to, aby tych pożytecznych owadów, którym coraz trudniej przeżyć w zurbanizowanym otoczeniu, było więcej. Rodzinny ekopiknik był okazją do pracy na rzecz pszczół i edukacji nt. dzikich zapylaczy – powiedział Artur Sobeczek, Pszczelarz, Prezes Zarządu Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być, która zaangażowała się w aktywności na miejscu wydarzenia.
Skansen w Sierpcu zyskał nowe rośliny
Uczestnicy ekopikniku posadzili ponad 400 roślin – siedlisk dla pszczół i zbudowali duże domki dla zapylaczy, które dzieci wypełniły suchym drewnem, trzciną, słomą i miękką gliną. Dla najmłodszych zorganizowano animacje i zajęcia edukacyjne o życiu pszczół, można było także m.in. obejrzeć ul od środka i założyć strój pszczelarski. Była także okazja, aby zobaczyć sprzęt straży pożarnej oraz policji, który na co dzień służy do ratowania życia. Po działaniach każdy mógł się zrelaksować i posilić kiełbaską upieczoną nad ogniskiem.
- Browar Kasztelan od lat organizuje ekologiczne inicjatywy. W tym roku połączyliśmy nasze siły z marką Somersby i działaliśmy na rzecz pszczół, bez których nie byłoby m.in. owoców. Piknik to przykład udanego lokalnego działania w dobrym celu i w rodzinnej atmosferze. Ogromnie cieszy mnie zaangażowanie, jakie widziałem wśród pracowników i najmłodszych. Wspólnie działaliśmy dla lepszego jutra – podsumował Michał Jankowski, dyrektor Browaru Kasztelan, który wraz z innymi w sobotę chwycił za łopatę.
Partnerem pikniku było Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, a aktywności przeprowadziła Fundacja Ekologiczna Pszczoła Musi Być, partner kampanii marki Somersby „Zapylamy z pomocą”.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)