Grupa Carlsberg dołączyła do inicjatywy Światowej Federacji Reklamodawców. „Planet Pledge” to globalne zobowiązanie marketerów do wprowadzania pozytywnych zmian na rzecz planety poprzez inspirowanie konsumentów do działania.
Grupa Carlsberg jako globalny browar, który warzy i oferuje na światowych rynkach setki marek piw, dołączyła do takich światowych korporacji jak: IKEA, PepsiCo, Tesco czy Unilever oraz do 18 krajowych stowarzyszeń reklamodawców, podpisując zobowiązanie pod nazwą „Planet Pledge”. Jego celem jest zdefiniowanie jasnej roli marketingu jako pozytywnej siły napędowej do zmian na rzecz środowiska.
Jest to kolejny krok Grupy Carlsberg na drodze do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Together Towards ZERO. Wyznaczone w niej cele są spójne z celami paryskiego porozumienia klimatycznego, zmierzającego do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5oC. Od 2015 r. Grupa zmniejszyła względną emisję CO2 w swoich browarach o 39% i wprowadziła innowacje, takie jak np. Snap Pack, aby zmniejszyć ilość plastikowych odpadów opakowaniowych.
Inicjatywa „Planet Pledge” skupia się na czterech kluczowych obszarach:
Cele „Planet Pledge” są ambitne i bardzo zbieżne z celami Grupy Carlsberg. Aby odnieść sukces, musimy mieć na pokładzie zarówno naszych dostawców i klientów, jak też konsumentów. Szczerze wierzę w siłę skutecznego marketingu i komunikacji marketingowej jako sposobu na zdobycie serc i umysłów miłośników piwa na całym świecie, zachęcając ich jednocześnie do bardziej zrównoważonych zachowań. Podpisując zobowiązanie potwierdzamy nasze zaangażowanie w promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez nasze działania na całym świecie – mówi Robbie Millar, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Grupie Carlsberg.
W ciągu ostatniego roku lokalne działy marketingu Grupy Carlsberg już zaczęły wykorzystywać marki piw, aby mocniej angażować konsumentów w kwestie zrównoważonego rozwoju. Oto kilka przykładów:
Stoimy w obliczu kryzysu klimatycznego, a na właścicielach globalnych i lokalnych marek, takich jak my, spoczywa ogromna odpowiedzialność. Prowadzenie zrównoważonej działalności biznesowej już nie wystarcza. Musimy wykorzystywać nasze marki do inspirowania milionów konsumentów, by dokonywali bardziej zrównoważonych wyborów. Ten rok jest niezwykle ważny dla działań na rzecz klimatu. Dlatego zobowiązanie „Planet Pledge” jest kolejnym ważnym krokiem, aby zaangażować jak najwięcej ludzi do działania rzecz przyszłości naszej planety – mówi Simon Boas Hoffmeyer, Senior Director Sustainability w Grupie Carlsberg.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)