Carlsberg Polska został sygnatariuszem największej na świecie organizacji skupiającej zrównoważony biznes – United Nations Global Compact Poland. Jako członek komitetu sterującego UNGC firma będzie aktywnie uczestniczyła w inicjatywach podejmowanych przez organizację, biorąc udział w wyspecjalizowanych programach oraz dzieląc się swoimi doświadczeniami. Pierwszym z programów, do których Carlsberg Polska przystąpił jest Climate Positive, w ramach którego powstał raport “GOZ w opakowaniach”.
– Inicjatywa UN Global Compact powstała po to, by wspierać firmy w implementacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, dlatego cieszy mnie, że Carlsberg Polska dołącza do największej globalnej sieci zrzeszającej zrównoważony biznes. Tylko wspólnie możemy zadbać o to, aby zdążyć z wdrożeniem Agendy 2030 – mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland. Jednym z pierwszych wspólnych projektów UNGC i Carlsberg Polska jest Climate Positive.
Prowadzony pod egidą ONZ program Climate Positive to odpowiedź na palące problemy współczesnego świata, takie jak kryzys klimatyczny, utrata bioróżnorodności czy postępujące zanieczyszczenie środowiska. Program angażuje podmioty rządowe i NGO’s, ale także sektor prywatny, włączając w swoje aktywności firmy, które mocno stawiają na aspekt zrównoważonego rozwoju. Jedną z nich jest Carlsberg Polska, który od wielu lat działa m.in. na rzecz odpowiedzialnego zarządzania odpadami opakowaniowymi. Swoimi doświadczeniami w tym zakresie firma podzieliła się w wydanym właśnie przez UNGC raporcie dot. gospodarki o obiegu zamkniętym opakowań.
– Raport UN Global Compact jest niezwykle ważną publikacją, gdyż z jednej strony bada wiedzę i zachowania Polaków, a z drugiej analizuje trendy i działania firm w zakresie zamykania obiegu opakowań. Zostały w nim opisane konkretne przykłady tego, jak poprzez transformację modelu biznesowego ograniczać negatywny wpływ opakowań i odpadów opakowaniowych na środowisko. Cieszy nas, że w raporcie znalazły się także przykłady dobrych praktyk Carlsberg Polska: własny system kaucyjny, ograniczanie użycia plastiku, redukowanie wagi opakowań czy innowacje opakowaniowe, takie jak butelka z włókna drzewnego. Ich realizacja wynika z przyjętej przez nas strategii „Together Towards ZERO and Beyond” – Mówi Teresa Aldea, kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju w Carlsberg Polska.
Premiera raportu będzie miała miejsce podczas rozpoczynającego się 5 września Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Swoje piwa warzy w Browarach Okocim w Brzesku, Bosman w Szczecinie i Kasztelan w Sierpcu, zatrudniając ponad 1300 pracowników. Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych piw takich marek jak: Carlsberg, Okocim, Kasztelan, Harnaś, Karmi, Somersby, Garage, Brooklyn, 1664 Blanc, Bosman oraz Piast.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)