Kolejny Raport Zrównoważonego Rozwoju Grupy Carlsberg pokazuje znaczne postępy w osiąganiu celów określonych w strategii Together Towards ZERO oraz podkreśla znaczenie współpracy z lokalnymi społecznościami, partnerami biznesowymi i globalnymi ekspertami w całym łańcuchu wartości.
W roku zdominowanym przez pandemię Grupa Carlsberg odnotowała 7-procentowy spadek względnej emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości (emisja „beer-in-hand” – od browaru do momentu, kiedy piwo trafia do konsumenta) za lata 2015-2019 oraz 12% redukcji względnej emisji dwutlenku węgla w browarach Grupy. Natomiast efektywność zużycia wody wzrosła od 2019 r. o 7%.
Najważniejsze osiągnięcia:
- Redukcja emisji CO2 w łańcuchu wartości: nawiązano współpracę
z partnerami i dostawcami na każdym etapie łańcucha wartości w zakresie surowców, opakowań i chłodzenia - w celu zidentyfikowania, sprawdzenia
i wdrożenia bardziej zrównoważonych rozwiązań. Dzięki temu w latach 2015-2019 udało się zmniejszyć o 7% względną emisję „beer-in-hand”. Grupa Carlsberg jest też na dobrej drodze, aby osiągnąć swoje cele czyli 15% redukcji CO2 do 2022 r. i 30% do 2030 r.
- Ochrona wspólnych zasobów wodnych na kluczowych obszarach:
w 2020 r. rozpoczęto współpracę z firmą Desolenator w Indiach w zakresie zrównoważonego oczyszczania wody z wykorzystaniem energii słonecznej. Dzięki temu mieszkańcy 4-tysięcznego miasteczka mają zapewnione 20.000 litrów wody dziennie. W Wietnamie rozpoczęto współpracę z lokalnymi władzami w celu poprawy infrastruktury, która zapewni dostęp do świeżej wody dla około 20.000 osób.
- Warzenie piwa przy mniejszym zużyciu wody i niższej emisji:
8 browarów należących do Grupy Carlsberg jest już neutralnych pod względem emisji CO2. Od 2019 r. emisja dwutlenku węgla na hl piwa warzonego w browarach Grupy zmniejszyła się o 12%, a zużycie wody o 7%. Testowane są także innowacyjne technologie, takie jak stacja do recyklingu wody w duńskim browarze Fredericia. Dzięki obiegowi zamkniętemu wody wykorzystywanej do procesów produkcyjnych, browar stanie się światowym liderem pod względem efektywności jej zużycia, zmniejszając jej wykorzystanie z 2,9 do 1,4 hl/hl.
- Wspieranie społeczności podczas pandemii: w browarach Grupy Carlsberg na całym świecie linie produkcyjne były przestawiane, aby produkować alkohol do dezynfekcji rąk. Przekazywano sprzęt i napoje bezalkoholowe dla pracowników służby zdrowia. Organizowano też kampanie mające na celu wesprzeć ciężko doświadczony przez COVID-19 sektor hotelarsko-gastronomiczny. Ponadto Fundacje Carlsberg, Ny Carlsberg
i Tuborg przekazały w czasie pandemii łącznie 109 mln koron duńskich (ok. 65 mln zł) na wsparcie badań, sztuki, kultury i społeczeństwa obywatelskiego.
- Większa dostępność piw bezalkoholowych: 100% międzynarodowych marek premium należących do Grupy Carlsberg i jedna trzecia wszystkich marek ma obecnie warianty bezalkoholowe. W 2020 r. wolumen sprzedaży naszych piw bezalkoholowych wzrósł o 11% (o 83% od 2015 r.).
- Kultura „zero wypadków”: w ub. roku wprowadzono rygorystyczne środki ostrożności, aby zapewnić bezpieczeństwo i dobre samopoczucie pracowników w browarach i biurach Grupy Carlsberg na całym świecie. Udało się także obniżyć wskaźnik wypadkowości o 19%, a ponad 11 tys. kierowców (95% wszystkich kierowców Grupy) ukończyło szkolenie online w zakresie bezpieczeństwa na drogach.
- Wkład ekonomiczny: Biznes i produkty Grupy Carlsberg odgrywają ważną rolę w gospodarkach, łańcuchach dostaw i społecznościach lokalnych na całym świecie. Globalnie Grupa Carlsberg w 2020 r. zatrudniała bezpośrednio ponad 40 tys. osób bezpośrednio, a ok. 1,09 mln osób znalazło pośrednio zatrudnienie w całym łańcuchu dostaw, w tym w ciężko doświadczonym kryzysem sektorze HoReCa. Wartość ekonomiczna wygenerowana przez Grupę w ub. roku wyniosła ok. 85 mld DKK (ok. 51 mln zł), o 11% mniej niż w 2019 r. Zarząd Grupy podkreślał także potrzebę wspierania przez rządy branży piwowarskiej i powiązanych z nią sektorów, aby móc utrzymać wszystkie miejsca pracy.
- Rok 2020 był wymagający dla naszego biznesu, klientów i pracowników na całym świecie. Dokładaliśmy starań, aby pomóc społecznościom lokalnym w tym trudnym czasie, pracując jednocześnie nad osiągnięciem naszych ambitnych celów: redukcji emisji dwutlenku węgla i zużycia wody. Nie pozwolimy, aby COVID-19 zmienił nasz kurs – powiedział Cees 't Hart, prezes zarządu Grupy Carlsberg. – Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celów wyznaczonych na rok 2022. Od 2015 r. zmniejszyliśmy emisję CO2 przy warzeniu piwa o 39%, zredukowaliśmy emisję „beer-in-hand” o 7%, a zużycie wody o 18% na każdy hektolitr uwarzonego piwa – dodaje.
Raport zrównoważonego Rozwoju Grupy Carlsberg za 2020 r. jest dostępny pod tym linkiem: https://www.carlsberggroup.com/media/42556/carlsberg-sustainability-report-2020_final.pdf
Kontakt dla mediów
Więcej informacji