Lato za pasem, a więc czas zaplanować wakacje. W tym roku chętniej niż dotychczas będziemy odkrywać uroki naszego kraju, czy też podróżować po świecie własnym autem. Dlatego tematem przewodnim czwartej edycji kampanii edukacyjnej TRZEŹWO MYŚLĘ jest letni wypoczynek. Po raz kolejny zachęcamy wszystkich dorosłych, a w szczególności:
do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
W 2020 roku do współpracy zaprosiliśmy osoby, które dbają o nasze bezpieczeństwo nad wodą, w górach oraz w trakcie wakacyjnych podróży. Są to:
Ratownicy doskonale wiedzą, jak nierozwaga i lekkomyślność w połączeniu nawet z niewielką dawką alkoholu mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Ambasadorzy TRZEŹWEGO MYŚLENIA udzielą cennych wskazówek, jak bezpiecznie korzystać z letnich rozrywek a z wypoczynku czerpać jeszcze więcej przyjemności.
Podczas wakacyjnych podróży niezwykle ważne jest bezpieczeństwo na drodze. Każdy powinien bezpiecznie dotrzeć na wakacje i równie bezpiecznie z nich wrócić. Statystki wskazują, że ostrożniejszymi kierowcami są kobiety. W 2019 roku 73,2 proc. kolizji drogowych spowodowali mężczyźni – wynika z danych Komendy Głównej Policji, Wypadki drogowe w 2019 roku. Według ekspertów Instytutu Transportu Samochodowego kobiety cechują predyspozycje dobrych kierowców – dobra koncentracja, podzielność uwagi czy pamięć przestrzenna. Doskonałym tego potwierdzeniem jest „Trucking Girl”, czyli Iwona Blecharczyk – jedna z najbardziej znanych Polek za kierownicą ciężarówki. Z wykształcenia nauczycielka angielskiego, a z zawodu kierowca TIR-a. W swoich kanałach social media przybliża setkom tysięcy fanów swoją pracę, np. załadunki i rozładunki, czyli codzienne życie zawodowego kierowcy. Jest inspiracją nie tylko dla dziewczyn. Wspólnie z naszą ambasadorką będziemy promować TRZEŹWE MYŚLENIE na drodze – w tym uważność oraz odpowiedzialność kierowców za siebie i innych.
W ramach IV edycji kampanii będziecie mogli obejrzeć i przeczytać materiały poradnikowe z udziałem naszych ambasadorów w regionalnych serwisach informacyjnych i serwisach tematycznych Grupy Polska Press. Partnerem medialnym tegorocznej edycji jest również Halo.Radio, które przygotuje cykl audycji poświęconych TRZEŹWEMU MYŚLENIU na drodze, w górach i nad wodą. Zachęcamy do śledzenia kampanii w mediach, w mediach społecznościowych Carlsberg Polska i na naszej stronie www.carlsbergpolska.pl.
Joanna Stępińska - przewodnik tatrzański II klasy (fot. Jan Wierzejski)
Tomasz Draczyński - ratownik OSP Ratownictwo Wodne - Warszawa
Marcin Borkowski, ratownik medyczny
Iwona Blecharczyk "Trucking Girl"