Menu

Truskawkowo-lipowy smak lata od okocimskich piwowarów

W marcu marka Okocim wprowadzi na rynek nowość – Radler Truskawka z kwiatem lipy. Nowe dzieło piwowarów z browaru w Brzesku zainspirowane smakami i zapachami lata to aromatyczne połączenie Jasnego Okocimskiego oraz owocowo-kwiatowej lemoniady.

Nowy radler to idealna kompozycja wyrazistych, owocowych smaków i piwnej goryczki okocimskiego lagera uwarzonego z trzech składników - wody, słodu i chmielu. Przyjemną słodycz truskawki równoważy delikatny i rześki kwiat lipy. Ten orzeźwiający i lekki radler idealnie sprawdzi się w upalne dni. 

 - Nasza praca w Browarze Okocim opiera się na pasji do warzenia piwa. Z wielu wspaniałych smaków, które oferuje natura, co roku szukamy tego jednego, który przypadnie do gustu naszym konsumentom – mówi Michał Wąs, piwowar z Browaru Okocim. Receptura nowego radlera była pod tym względem wyzwaniem. Konsumenci, którzy docenili poprzednie warianty naszych radlerów, czekają na coś wyjątkowego. Wierzymy, że Radler Truskawka z kwiatem lipy spełni ich oczekiwania.

 Nowy smak dołącza do obecnych już w ofercie Okocimia trzech wariantów – Radler z Limonką, Radler Grejpfrut z limonką oraz Radler Limonka i owoce leśne. Znalazły one duże uznanie wśród konsumentów i ekspertów piwnych, o czym świadczą liczne nagrody.

- Z dumą mogę stwierdzić, że medale konkursu konsumenckiego Chmielaki Krasnostawskie przyznawane naszym radlerom nieprzerwanie od 3 lat wskazują, że należą one jednych z najlepszych w Polsce - podkreśla Aleksandra Niemczyk odpowiedzialna za okocimskie radlery. W swojej kategorii m.in. w Konsumenckim Konkursie Piw „Chmielaki Krasnostawskie” Okocim Radler z Limonką otrzymał złoto w 2015 r. oraz srebro w 2017 r., zaś Okocim Radler Grejpfrut z Limonką zdobył złoty medal w roku 2016.

Premierę Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy wspierać będzie kampania reklamowa, oparta na spotach tv z udziałem piwowarów, opowiadających o swojej pracy i zasadach panujących od ponad 170 lat w Browarze Okocim. Emisja spotów planowana jest w sezonie w głównych kanałach TV. Za ich produkcję odpowiada agencja Upside, media zaplanował dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands), zaś materiały POS oraz projekt opakowań przygotowała agencja EDDA.

Radler Truskawka z kwiatem lipy dostępny jest w sklepach od marca br., w butelkach i puszkach o pojemności 0,5 l w rekomendowanej cenie detalicznej 3,09 zł. za butelkę, 3,72 zł. za puszkę i 14,89 zł. za 4-pak. Piwo ma niską zawartość alkoholu 2 proc. Najlepiej smakuje podane schłodzone w szklance lub bezpośrednio z mocno schłodzonej butelki. Jest także ciekawym uzupełnieniem deserów.

Dodatkowe informacje

Piwo stworzone przez przypadek

 Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady. Jego historia sięga 1922 r., kiedy do położonej w Alpach gospody Kugler-Alm przybyła grupa spragnionych rowerzystów. Trafili oni akurat na moment, gdy w gospodzie kończyło się piwo. Właściciel, Franz Xaver Kugler, postanowił rozcieńczyć resztkę piwa, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Nie chcąc jednak dodawać do niego wody, dodał sok z cytryn. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass - słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę, a mass - litr piwa. W ten sposób Franz Xaver Kugler dał początek tak popularnemu obecnie radlerowi.

 

Trendy konsumenckie

Piwa smakowe, w tym radlery, to warianty chętnie wybierane przez konsumentów. Radlery to najbardziej sezonowy segment piwny, w którym konsumenci oczekują nowych smaków. W 2017 r. sprzedaż piw smakowych w tym radlerów wzrosła wartościowo o 1,1 proc.[i] a ich udział w rynku piwa wynosi 7,5 proc. Największe wzrosty w ujęciu wartościowym w ubiegłym roku odnotowano w sprzedaży piw bezalkoholowych – o 22,9 proc. oraz specjalności - o 16,9 proc.

 

[i]

Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, udział i zmiana sprzedaży wartościowej, 2017 rok. Nielsen, Panel Handlu Detalicznego

Kontakt dla mediów

Więcej informacji

Dyrektor ds. komunikacji

Beata Ptaszyńska - Jedynak

Tel +48 602 411 680 Email :beata.jedynak@carlsberg.pl