Menu

Okocim Mistrzowski Porter po raz pierwszy w telewizyjnej kampanii reklamowej

Ruszyła emisja spotu telewizyjnego dla piwa Okocim Mistrzowski Porter. Spot, w którym piwowarzy prezentują najważniejsze dla nich zasady, jest kontynuacją kampanii marki Okocim pod hasłem: „Okocim. Tu się warzy z zasadami”.

Dotychczas marka Okocim prowadziła dla Mistrzowskiego Porteru wyłącznie digitalowe kampanie reklamowe. Tym razem po raz pierwszy spot pojawi się także w głównych kanałach tv. Reklama wpisuje się w platformę komunikacyjną marki Okocim „Tu się warzy z zasadami”. Spot nawiązuje do zasady „Rób to, co kochasz” i opowiada o pasji, zaangażowaniu i cierpliwości, potrzebnej do warzenia tego wyjątkowego piwa. Przedstawia piwowarów z browaru Okocim, którzy oczekują w napięciu na długo leżakowany porter – jego degustacja to moment prawdziwej celebracji i nagroda za trud włożony w jego powstanie.

 Mistrzowski Porter to wyjątkowe piwo – mówi Paweł Zych, piwowar z Okocimia. Specjalna kompozycja słodów, m.in. monachijskiego, karmelowego i palonego daje niepowtarzalny smak charakterystyczny tylko dla porterów bałtyckich. Wyczuwalne są tu nuty kawy, czekolady i suszonej śliwki. Sprawia to, że nasze piwo doceniane jest przez smakoszy i ekspertów piwnych nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Spot przypomina również o zdobyciu przez Okocim Mistrzowski Porter pierwszej nagrody na konkursie European Beer Star w 2015 roku i brązowego medalu w 2017 r. w Norymberdze. Piwo z Okocimia znalazło się także wśród trzech piw z Polski wymienionych przez słynnego krytyka piwnego Michaela Jacksona w książce „Great Beer Guide – 500 Classic Brews”, a Beer Judge Certification uznało okocimski porter za wzorcowy przykład porteru bałtyckiego.

Strategię i kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Upside. Produkcją spotów zajął się dom produkcyjny Highnoon.pl, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative (należący do IPG Mediabrands).

Zachęcamy do obejrzenia spotu na: https://youtu.be/1AZo0HFpBo4

Dodatkowe informacje

Historia porteru sięga XVIII wieku, kiedy to w Anglii w 1739 r. uwarzono po raz pierwszy piwo łączące trzy style piw typu Ale – pale, mild i brown. Taka mieszanka stanowiła wówczas zwykły napój londyńskiej klasy robotniczej w tym tragarzy ulicznych i rzecznych nazywanych porters. Stąd też nazwa nadana dla tego typu piwa.

Początkowo piwo typu porter było bardzo mocne. Warzone było ze słodu ciemnego i zawierało 15 proc. ekstraktu słodowego i do 6,5 proc. alkoholu. Obecnie angielskie portery są znacznie słabsze – do ich warzenia używa się jasnego słodu, z dodatkiem słodów ciemnego, palonego i karmelowego, które nadają także specyficzną barwę.

Portery warzone w krajach basenu Morza Bałtyckiego należą do osobnego stylu piwa zwanego porterem bałtyckim. Można powiedzieć, że ten typ porteru zaczęto warzyć z powodów politycznych – wobec napoleońskiej blokady kontynentalnej uniemożlwiającej eksport piw z Anglii, w krajach wschodnioeuropejskich zaczęto warzyć piwo wzorujące się na klasycznym imperial stout. Różnica polegała na procesie warzenia - portery bałtyckie powstawały w procesie warzenia dolnej fermentacji, podczas gdy angielski porter - górnej fermentacji.

Kontakt dla mediów

Więcej informacji

Dyrektor ds. komunikacji

Beata Ptaszyńska - Jedynak

Tel +48 602 411 680 Email :beata.jedynak@carlsberg.pl