Menu

Karmi – nie za słodkie, nie za gorzkie

W ramach odświeżenia marki, pod koniec maja, Karmi wprowadza na rynek nowe opakowania z hasłem „Nie za słodkie, nie za gorzkie”. Jest to element kampanii wizerunkowej, która ma zwrócić uwagę konsumentów, że bezalkoholowe piwo Karmi jest idealne zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

Nie za słodkie, nie za gorzkie

Karmi choć jest piwem ma nietypowy dla piwa smak, harmonijnie łączący lekką piwną goryczkę z delikatną nutą słodyczy. Uzyskuje się go warząc Karmi tradycyjną metodą i stosując klasyczne piwowarskie składniki - chmiel i kilka rodzajów słodów: pilzneński, monachijski, karmelowy i palony. To one nadają smak oraz ciemno–brązową barwę. Karmi jest warzone w ten sposób w Browarze Okocim od 1994 roku.

- Dotychczas często uważano, że Karmi to słodki napój dla pań – mówi Aleksandra Niemczyk, menedżer marki. Tymczasem unikalna receptura, idealnie dobrane typowo piwne składniki i klasyczne metody warzenia sprawiają, że jest to po prostu piwo. Naszą nową kampanią chcemy rozprawić się ze stereotypowym postrzeganiem tej marki. Pokazujemy, że Karmi jest nie za słodkie i nie za gorzkie - dodaje Niemczyk.

 

Karmi to zatem nie tylko towarzysz „babskich wieczorów”, ale piwo, po które bardzo często sięgają panowie. Doskonale pasuje na różne okazje, również na spotkania przy grillu. Na zasadzie kontrastu intersująco przełamie smak czerwonych mięs z grilla, dziczyzny, serów, orzechów, pasuje również do niezbyt słodkich deserów np. kwaskowych lodów
i sorbetów owocowych. Karmi podaje się w piwnej szklance, najlepiej schłodzone do temperatury 8 – 10 stopni Celsjusza.

Uniseksowy charakter marki podkreślają nowe opakowania. Uproszczona grafika etykiet, z symbolem kłosów jęczmienia oraz szyszki chmielu podkreśla piwny charakter Karmi i zachęca do spróbowania zarówno panie jak i panów.

Nową strategię marki pod hasłem „Nie za słodkie, nie za gorzkie” stworzyła firma doradcza Kubuj Strategia, za rebranding odpowiada agencja Dragon Rouge.

Wprowadzeniu Karmi w nowych opakowaniach towarzyszą działania na poziomie sklepów oraz w mediach społecznościowych. Za kreację ATL-ową i BTL-ową, odpowiada Red8 Advertising a za działania w social media Red8 Digital.

Lider rynku

Marka Karmi jest największym piwem bezalkoholowym w Polsce, z udziałem wolumenowym na poziomie 34 proc. w tej kategorii w 2016 roku. Piwo dostępne jest w trzech wariantach – Classic, Żurawina i Grejpfrut, w rekomendowanej cenie detalicznej 3,59 zł za butelkę o pojemności 0,5l i 0,4l.

Warto podkreślić, że wg danych Nielsena polscy konsumenci coraz przychylniej patrzą na piwa bezalkoholowe. W 2016 roku piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost zarówno wartości
(58 proc.), jak i wolumenu sprzedaży (64 proc.), podczas gdy konsumpcja piw jasnych pełnych była stabilna, zaś mocne zanotowały kolejny rok z rzędu spadek (ilościowo o 3,3 proc, wartościowo – 4,2 proc.).

Kontakt dla mediów

Więcej informacji

Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)

Agata Koppa

Tel +48 601 564 575 Email [email protected]